30 Mayıs 2016 Pazartesi

İrritabl Barsak Sendromu Nasıl Geçer

İrritabl Barsak Sendromu

irritabl-barsak-sendromu-nasıl-gecer
Yaklaşık bir yıldır.Anlamsız sancılar.Ve beraberinde 2 gün yatağa bağlı kalmam...

İlk başlarda nedenlerini bilmiyordum.Bir şişkinlik ardından kabız(beni kabız yapıyor,ishalde olabilirsiniz) yiyip içtiklerinizin oluşturduğu gazı atamıyorsunuz.Ve o gaz bağırsaklarınızı sıkıştırıyor.Üstüne yedikleriniz midenizi.Böyle hayatınızı derinden etkileyen saçma sapan bir hastalık.Kendimden biliyorum çoğu kişi benim gibi internetten araştırmıştır ve belirtilerin çoğu kolon kanseri ile uyumlu.Sakın böyle bir sonuca varmayın.Eğer sizde bir İBS iseniz bağırsaklarınızda hiç bir sorun yok.Hiç bir hastalığınız yok.Bu durum sadece beyninizin yanlış sinyallerinden oluşan sistematik bir rahatsızlık.

Ne yapabilirim?

Tıp buna uygun bir reçetesi yoktur.Kişinin kendi yaşamını düzeltmesi istenir.Ben benim uyguladıklarımı size anlatmak istiyorum.
  1. Öncelikle kafeinden uzak duruyoruz.Özellikle 3 ü 1 arada olanlardan bahsediyorum.Bu sizin sindirim sistemininizi öldürüyor.En büyük neden bu.Eğer fazla bir tüketiciyseniz.
  2. Güne kahve ile başlamayı bırakıyoruz.Onun yerine bir bardak su ve kayısı,incir kurularını tüketin.Kesinlikle ama kesinlikle tüketin.Faydasını 5 dakika sonra göreceksiniz.
  3. Uyku düzeni.Bu da en büyük etkenlerden özellikle öğrencilerin başına gelen bu İBS için en önemlisi uyku düzeni.Sabahları mutlaka erken kalkın.Benim için çok zor bir durumdu arkadaşlarımla vakit geçirmek için uyku düzenimi alt üst ettiğim çok zaman oldu.Ama şuan ev olarak hepimizin bir uyku düzeni var.
  4. Farkettiyseniz spor yapan kişilerde genellikle bu soruna rastlamazsınız.Spor en büyük ilaçlarından biridir.
  5. Sabah kahvaltılarını boş geçmeyin.Bir yumurta mutlaka tüketin.Yumurtanın yararları hakkında yazımızı okumak isterseniz tıklayınız
  6. Zeytinyağı tüketin.
Evet arkadaşlar bu sorun tamamen beyniniz ile alakalı.Kendinizi "Yine olursam?" düşüncelerinden uzak tutun.Bu sizi hedef haline gösterir.Beyninizin hakimi siz olduğunuza göre kendinize yapacağınız telkinlerle bu hastalıktan uzaklaşabilirsiniz.Yaklaşık 3 aydır hiç bir sancım olmadı.Bu yazının size faydalı olacağını düşünüyorum.Çünkü ben kendimi gerçekten çok çaresiz hissediyordum.Ve bir çözümünü bulamam beni yıkıyordu.Ama zamanla elde ettiğim bir kaç bilgi edindim.İnşallah sizlerde bu sorunsalı kendinizden uzaklaştırırsınız.İBS'siz günlere...:)



Paylaş :

Yazar:

Facebook Yorumlar

0 yorum: